Aktuality

Určovanie právnych požiadaviek a ďalších požiadaviek pri implementácii ISO 45001

Organizácia musí vytvoriť, implementovať a udržiavať procesy na:

  1. určenie a zabezpečenie k aktualizovaným právnym požiadavkám a ďalším požiadavkám aplikovateľným na jej nebezpečenstvá, riziká BOZP a systém manažérstva BOZP
  2. určenie, ako sa tieto právne požiadavky aplikujú v organizácii a ktoré sa budú nevyhnutne komunikovať
  3. vzatie do úvahy tieto právne požiadavky a ďalšie požiadavky pri tvorbe, implementovaní, udržiavaní a trvalom zlepšovaní jej systému manažérstva BOZP

Organizácia musí udržiavať a uchovávať zdokumentované informácie o jej právnych a ďalších požiadavkách a musí zaistiť, že sa revidujú tak, aby odrážali akékoľvek zmeny.

Vysvetlenie požiadavky

Organizácia musí mať proces, ktorý stanoví, ako identifikovať právne a iné požiadavky. Tieto požiadavky musia byť aktualizované a musí odrážať všetky zmeny.

Odporúčania dobrej praxe 

Organizácia musí vytvoriť, zaviesť a udržiavať procesy na určenie a sprístupnenie aktuálnych požiadaviek právnych predpisov a iných požiadaviek a určenie platnosti pre organizáciu a rozsah komunikácie. Medzi požiadavky právnych predpisov patrí napríklad legislatíva, príkazy vydané regulačnými orgánmi, povolenia, licencie, rozhodnutia súdu a kolektívne zmluvy.

Medzi iné požiadavky patria požiadavky organizácie, zmluvné podmienky, dohody s pracovníkmi, verejné záväzky organizácie atď….

Na aké otázky hľadá audítor odpovede?

Vytvorila, implementovala a udržiava organizácia procesy na:

a)            určenie a prístup k aktuálnym právnym požiadavkám a iným požiadavkám, ktoré sa vzťahujú na nebezpečenstvá a riziká BOZP    a jeho systém riadenia?

b)            určenie, ako sa tieto právne požiadavky a ďalšie požiadavky vzťahujú na organizáciu a čo        je potrebné oznámiť?

c)            zohľadnenie právnych a iných požiadaviek pri zavádzaní, udržiavaní a neustálom zlepšovaní svojho systému  riadenia BOZP?

Udržiava organizácia a uchováva informácie o svojich právnych a iných náležitostiach?

Ako organizácia zaisťuje, že jej právne náležitosti sú aktuálne a odrážajú akékoľvek zmeny?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.